2012/03/17

JWSOC kokkuvõte

Nonii. Lõpuks on aega teha mõni nädal tagasi toimunud võistlustest kokkuvõte.

Suusaorienteerumise tippsündmus toimus see aasta Ukrainas Sumys. Kogu see üritus oli täielik kaos. Startlistid väljastati mõni päev võistlushommikul 40 min enne starti (enne lõplikku listi muudeti neid mitmeid kordi), numbrid jagati samuti hommikuti, ajavõtusüsteem ütles üles (netti polnud), on-line results ei töötanud, mistõttu finišiprotokollide koostamine ei tulnud ka välja, toimus ümberautasustamisi, splittime'idest võime ainult unistada, kõigil päevadel toimusid võistlused põhimõtteliselt sama kaardi peal (iga päevaga tuli tükike juurde, niiet viimasel kahel võistlusel oli maastik võistluskeskuseümbruses peas), vaatekas iga päev sama, võrk väga hõre (mistõttu sprindid oli rohkem suusavõistlused kui orienteerumiskatsumused). Kusjuures nad ei suutnud isegi ühisstardi stardiprotokolli esimese korraga koostada. Lõpuks tulemusi kontrolliti käsitsi üle. Loodame, et võitsid parimad.
Ööbisime Sumy linna kõige tagumises otsas sanatooriumis Rovesnik. Pesemiseks arvutati välja, et võib kasutada ainult 5l vett per face, et ikka kõik sooja dušši all saaks käidud. Kõik olid üliabivalmid seal ööbimispaigas. Hommikusöögid olid peaaegu sellised nagu soovisime. Ja minu toaks oli selle maja kohta sviit: üks kaheinimesevoodi, kraanikauss, peegel, palju ruumi. Ühesõnaga tingimused olid täiesti okeid.

SPRINDITEADE (täiskasvanute EM)
2x3 vahetust, 1,7-1,9km/ 2,1-2,3km, 6KP/ 8KP, 30m/ 35m tõusu
.. oli pigem kaardiga tutvumine, kuid sellegipoolest tuli kiirusele rõhku panna. Üliraske oli suusatada, kuid lootsin, et see oli lahtisuusatamine (või kuidas iganes seda kutsutakse). Kaardis pettusin täielikult, sest võrk oli täiesti mõttetu, sisse olid aetud vaid suvised rajad. Võistluspaarilise Tarvo Klaasimäega saime kokkuvõttes väljavõideldud 34. koha (kokku 55 tiimi).
1. Polina Malchikova, Andrey Grigoryev; RUS; 46:26
2. Tove Alexandersson, Peter Arnesson; SWE; 46:28
3. Josefine Engström, Erik Rost; SWE; 46:51
23. Piret Pärnik, Tiit Toomas; EST; 49:51
29. Daisy Kudre, Priit Randman; EST; 50:46
34. Evely Kaasiku, Tarvo Klaasimäe; EST; 51:37

SPRINT
2,3 km, 11 KP, 60m tõusu
Õnneks enesetunne oli päris hea, eelmine päev oli hea võistluseelse kiirendusena. Kontakt kaardiga oli samuti olemas, ainult tuld oli vaja anda. Võistlus toimus täpselt samal kaardil, kus eile. Vigu ei teinud, ainult väiksemaid tempo allavõtmisi ja koperdamisi oli.

1. Tove Alexandersson; SWE; 09:54
2. Anna Ulvesøen; NOR; 10:07
3. Salla Koskela; FIN; 10:48
7. Piret Pärnik; EST; 10:57
10. Daisy Kudre; EST; 11:13
14. Evely Kaasiku; EST; 11:23

LÜHIRADA
5,9 km, 14 KP, 175m tõusu
Võistlus oli kindlasti huvitavam kui eelmised. Sai mitu korda suuskigi ära võetud ja ühe suuuuure rumaluse korda saadetud.
Kõigepealt teise lasin kusaltki mäest alla lõiget, kuid kuna ma püsisin rohkem pikali/istuli kui püsti, siis see oli suur kaotus. Kolmandasse võtsin etapi alguses suusad jalast ja kõndisin mäkke. Suuskadeta oli ikka tunduvalt kergem liikuda tuleb tõdeda! Suure vea tegin seitsmendasse minnes. Väga lihtne punkt, tavaline sõidukas, kuid just sellega ma hävisin ligikaudu 10 min, vb veits vähem. Kahe mäe vahelt keerab üks tee vasakule ning puhtlollusest keerasin sinna. Ise samal ajal lugedes nagu ma oleksin juba järgmises ristis ja siis juba ülejärgmises jne. Reljeef ei klappinud, kuid arvasin alguses, et lihtsalt ise ei oska lugeda. Lõpuks aga ei läinud enam teed ega midagi kokku. Totaalne segadus. Ma lihtsalt ei kujutanud ette ka, kus võiksin olla. Arvasin, et olen suhteliselt lähedal punktile ja kujutasin ette seal mingeid potensiaalseid kohti. Kui lõpuks enda kolmandasse punkti sattusin, olin täiesti hämmingus: "kuidas, kurat, ma  s i n n a  veel sattusin?". Kohe kui aru sain, otsustasin, et mingit ringi ma küll sisse tegema ei hakka. Panin otse mäest alla, alguses suuskadega ja teine pool joostes, ning siis otse punkti. Otsustasin, et ei mõtle tekkinud vea üle ja keskendun raja läbimisele nagu poleks midagi juhtunud, kuid ei suutnud. Lõpuni välja püsis mõttes, kuidas ma sinna sattusin. Õnneks rohkem mingeid imetrikke ei teinud, kuid veidi alla olin andnud küll .. Hiljem kaardi kätte saanud, sain aru ka, mis korda saatsin. Nimelt lugesin risti, kust keerasin vasakule 2 korda: enne risti ja pärast. Pärast risti lugedes arvasin millegi pärast, et see on juba see rist, mis tegelikult alles tulemas. Täielik lollus! Kuna niigi raske oli suusatada sel päeval, siis ilmselt polnud faasi, kus millesti aru ei saa, raske jõuda. Aga muidu oli tore. Olen väga rahul, et valikuvigu ei teinud (isegi suusad võtsin jalast ja jätsin jalga kõige soodsamates kohtades), suutsin kaarti hästi lugeda. Ja kahju, et rohkem kui kaks korda lumes joosta ei saanud .. ma nii nautisin seda. :)

1. Tove Alexandersson; SWE; 31:18
2. Anna Närhi; FIN; 32:40
3. Marjut Turunen; FIN; 32:46
7. Daisy Kudre; EST; 36:00
13. Piret Pärnik; EST; 38:23
34. Evely Kaasiku; EST; 48:00

TEADE
3x4,9-5,1 km, 12 KP, 80-90m tõusu
Minul olid hajutuspunktid 33, 47 ja 58.
Kordasime eelmise aasta viiendat, kuid seekord pole pooltki nii õnnelikud selle üle, sest teame, et oleme võimelised paremaks. Järgmine aasta võtame medali ära!
Meeletult raske oli sõita. Puhkepäeva nagu poleks olnudki ja lisaks üldse ei libisenud, nagu koha peal oleks lükanud enamus rajast. Kui keegi oli juba ees sõitnud, läks juba enam-vähem, kuid enamjaolt oli siiski raske. Rajal oli näha, et ma ei olnud üldse ainuke, kõik piinlesid ühtmoodi. Usun, et järgmistel vahetustel oli sellevõrra kergem, et keegi enam uusi jälgi ei pidanud tegema, kuid sellegipoolest ka neile oli lihtne rada karm füüsiline katsumus.
Suuremaid vigu suutsin vältida, kuid väiksemaid apsakaid tuli ikka, nt esimele lähenesin vasakult, kuigi oleks võinud ju paremalt. Kolmandasse minnes tundsin, kuidas hävisin tõusul - nägin, kuidas grupp veidi eest liikus. Neljandasse ja viiendasse tehtud erinevate rajavalikute sain isegi ühest väiksemast grupist ette, kuid kohe pärast ette jõudmist veel teel viiendasse astuti kepi peale ja kätte jäi alles vaid käepide ... ning otseloomulikult kõik, kellestmööda olin saanud, said nüüd minust uuesti mööda. Tagusin hooga kepi otsa tagasi ja sõitsin edasi. Vaatekas mõtlesin korra kepi vahetamisele, kuid kuna see püsis hästi koos ja ei näinud kedagi, siis ei hakanud aega viitma. Pärast vaatekat jõudsin jälle kuidagi eesolijatele järgi, kuid enam mööda ei suutnud minna. Lõpp oli kõigekõige raskem ning julgete otsustega ahneks minnes tegin kümnendasse vale valiku - vasakult mööda suuremat teed. Arvasin, et väiksel suren, kuid ega laiemal rajalgi kergem polnud + see oli ring. Seega lõpetasin riikidest vist 8.
Daisy tõstis meid 5. kohale ja Piret hoidis positsiooni.

1. Rootsi

our crew

TAVARADA
9,3 km, 13 KP, 190m tõusu

Kuna jõud oli täiesti otsas ning teadsin, et lõpus ei suuda enam üldse liigutada, kui terve rada suusatada kavatsen, siis juba starti minnes panin vaimu valmis kõikvõimalikes kohtades jooksma. Oii, kuidas ma nautisin neid hetki! Kuna iga päev libisesid mittepiloodiklambriga suusad paremini kui piloodiklambriga, siis polnud kordagi väga suurt probleemi suuskade jalgapanemisega ka, max 30s (olgu, tegelikult see on päris pikk aeg, aga enamjaolt siiski nii kaua ei läinud).
Esimesena oli minul väiksem ring. Kui stardipauk ära läks, siis kõigepealt ma ei saanud üldse hästi minema. Startisin suhteliselt taga ning eesolev ei olnud just teravaim. Enne K-punkti jõudmist tõusu peal astuti mulle kepi peale. Seekord parema ning see tuli otsast ära. Kogu mass läks mööda ja eest ära. Alla tagasi sõites võtsin rahulikult uue kepi ning hakkasin siis vaikselt, üksi, justkui eraldistardist rajaga pihta. Võtsin mitu korda suuski ära ja lõikasin julmalt ning minu üllatuseks olin 2. punktiks väga paljudele järgi võtnud (Daisy selja taga võtsin punkti). Neljandasse tegin Daisyst erineva etapivaliku (lähenesin punktile alt) ja sain mööda. Vaatekas Raul karjus, et olin midagi kümne ringis. Mõtlesin korraks vau, aga siis meenus, et ringid on erinevad ja pole midagi imestada. Teisel ringil teise minnes oli kaardilugemisega raskusi, jäin mitu korda seisma ning lõpuks suutsin pärast üht mäkke lõiget ka vea teha. Nimelt jõudsin välja samale lagendikule, kust ennegi läbi sõitsin. Lagendikuäärne tee tundub kaardi järgi nagu oleks pigem veidi metsa sees, kuid tegelikult see oli mõni meeter metsast eemal lagendikul. Enne ma ei pannud seda tähele, kuid seekord ajas segadusse ja üritasin siis teelt, kus olin lõigata metsa sisse teele .. kus loomulikult polnud midagi, sain lihtsalt lumes mütata. Ja minut ja rohkemgi kadus. Edasi kulgesin vigadeta 7. punktini. Kaheksandasse ehk viimasesse tegin ühe ülearuse kaarekese, sest ei jõudnud korralikult kaarti välja lugeda (kuigi võrk ülihõre). Nojah, järjekordne põrumine ..