2012/07/08

JWOCi algus

Tervitused Slovakkiast Košicesest!

Kolmapäeval 4. juulil (päev enne väljasõitu) oli mul linnas lihtsalt hullumaja. Jooksin ühest otsast teise ja ajasin kõikvõimalikke asju endise ja tuleva kooli, töö ning MMiga seoses. Meil oli tšikkidega kindel siht osta ühesugused kleidid. Olin juba varem seda otsimas käinud, kuid tulemusteta, sest maitsed on niinii erinevad. Päev enne ära sõitu aga polnud enam varianti. Pidime leidma ja ostma, muidu oleks asi reisile jäänud jaaaaa me poleks nagunii midagi ostnud. Sel ajal, kui mina olin Tallinnas Kristiines, olid teised kolm tšikiitat Kerstin, Marili ja Kaisa Tartus poodides. Või õigemini Kaisa liitus siis, kui meil oli juba kleit välja valitud. See, mis me lõpuks saime, ei ole küll parim, kuid nibinnabin kõigi jaoks kannatab kanda (pärast banketti näete kindlasti pilte sellest!). Kui lõpuks olin teel koju, siis olin surmväsinud ja -tüdinud pikast päevast. Ma tahtsin veel trenni jõuda, aga olin juba väsimuse, kellaaja ja veel kodus tegemata asjade pärast idee maha matnud. Bussis tuli kõne Vallolt. Ta rääkis, et buss on keegi ei tea kus ja bussijuhti ega kedagi teist ei saa kätte, kes võiksid bussis olla ning kelle kontaktid olemas. Telefonis olevat ainult rootsikeelne mula vastu tulnud. Kuskil oli mingi segadus sattunud ja meie planeeritav sõiduvahend ei jõua õigeks ajaks Eestisse. Teati, et buss on Rootsis, kuid miks nii palju enne laeva väljumist telefonid väljalülitatud .. ei tea. Kindel oli aga see, et kell kuus hommikul Tartust meie reis ei alga. Leppisime järgmiseks kellaajaks kokku 14.00. Oleksin pidanud pettunud olema, kuid ei, ma olin superrõõmus. Sain just meeletult aega juurde ning seega kõik, mis tahtsin kodus teha, vähemal või rohkemal määral sai tehtud. JESS! :) 
Hommikul, kui umbes 11.00 Alex mind maja juurest peale võttis ja sõitu Tartu poole alustasime, helistas Vallo. Seekord uudis selline, et sõitke Türile. Me võtame sealt matimeeste bussi ja sõidame sellega Slovakkiasse. Vau! Eelmine õhtu oli see tagavaravariandiks küll, kuid kui buss laeval oli tõesti, siis oleks pidanud see ka kindlasti kaheks Tartusse jõudma. Nüüd aga selgus, et buss on katki ja sellega me ei liigu mitte kuhugi. Tore küll, juba reisi alguses sellised probleemid. Minu jaoks kujunes asi üpriski positiivselt jälle. Sain maalt oma armsast kodust läbi käia enne reisi ja sealt viimast energiat ammutada oma esimeseks MMiks. Türile jõudes saime Alexiga u 20-30min Vallot ja ülejäänud poisse oodata ning veidi rohkem tüdrukuid. Selle ajaks korjasin kähku maasikad ära, mis Alex tegi toormoosiks ning sai veits pannkooke ka küpsetatud. Veel sain lebomati ja Orienteeruja ka kaasa võtta. Super ikka, et reis sellise pöörde tegi tegelikult. Tundub, et need pannkoogid kompenseerisid nii mõnegi jaoks veidi pikema reisi. :) Umbes poole kaheks päeval olid kõik Türil ja alustasime ilusa punase matimeeste bussiga reisi Slovakkia poole.


Esimesel päeval sõitsime Poola ja Leedu piirist üle ning ööbisime Suwalki ja Augustowi vahel. Leidsime ööbimiseks muidu suhtkoht nõukaaegse koha, kuid ümbus oli sjuuperilus. Tegime veel väikese sörgi ja käisime sealsamas järves ujumas. See oli nii hea, et järgmise päeva hommikul kordasime. Teisele päevale jäi veel u 12h sõitu. Vahepeal saime 37-kraadist kuumust taluda. Terve tee Poolat läbides oli temperatuur stabiilselt üle 30ne.

Kohale jõudsime reede õhtusöögiks ehk seitsmeks. Võinoh, oleks pidanud. Kui olime Košicesse jõudnud, siis gps juhatas meid kuhugi külateele ja võsavahele. Kontrollisime koondinaadid kähku üle, kuid kõik klappis. Teadsime, et ööbime kuskil linna keskusele suht lähedal ja trammiteeääres. Midagi sellist aga kindlalt me ümber polnud. Toksisime siis aadressi seekord sisse jaaaa, juhu, jõudsimegi kohale. Õnneks saime õhtusöögi ka kätte karbikestes, kuigi hilinesime selleks ajaks juba umbes kolmveerand tundi (oli vaja event centre'ist läbi käia veel ja seal asju ajada).

Ööbimine on meil enamus koondistega koos ühes suures majas event centre'i lähedal. Eraldi ööbivad vaid Soome, Rootsi ja võib-olla mõned veel. Temperatuur on siin samuti päeval stabiilselt 30, öösel pakun, et minimaalselt 24 kõige külmemal hetkel. Aknad on meil koguaeg pärani lahti ning trammitee jookseb aknatagant mööda, seega hommikuti on äratuskellaks paljudele olnud hommikune tramm. Aknaid kinni ei saa panna, sest muidu tõenäoliselt lämbuksime täiesti ära.


Estonia promoplakat


tramm avamisele minekuks



















Laupäeval käisime longi ja sprindi modelitel ning toimus ka avatseremoonia keset sprindivõistluse maastikku Košice vanalinnas. Täna, pühapäeval, on nüüd ees ootamas meid sprint. Stardid on ajavahemikus 14.00-17.00. Sprindis on W20 klassis 140 osavõtjat. Meie stardime: Marili 14.16, Kaisa 15.23, Kerstin 15.39 ja mina 16.17. NB! Eestis on tunnike taga kell, seega +1h. Temperatuur on hetkel umbes 34 kraadi. Lubas pilvist ilma, kuid hetkeseisuga on taevas selge ja päike paistab, seega võib-olla on isegi rohkem.

Nägin täna öösel õudusunenägu sprindivõistlusest. Ma pole vist kunagi o-jooksu unes näinud siiani, seega oli päris hirmutav. Unes ma sain stardist minema minnes 2 kaarti. Või vähemalt üks neist oli kaart, teine oli mingi muu instruktsioon (vb isegi sooj.kaart). Igatahes ühe pidin pluusi külge kinnitama. Ma kinnitasin võistluskaardi pluusi külge. Teist paberit hoidsin stardist minema joostes käes. Üritasin seda lugeda, kuid ma ei saanud mittemidagi aru. Olin juba K-punktist edasi jooksnud, kuid ikka ei läinud ükski asi kokku. Arvasin, et kui edasi jooksen, siis saan end paika, kuid kahjuks ei saanud. Seisin ja tiirutasin kuskil pargis väikeste lagendike vahel. Kõik inimesed möödusid hullu jooksuga. Järsku avastasin, et selle teise paberi peal, mis mul pluusi küljes, on ka kaart. Kiskusin selle alumise nurga pluusi küljest lahti ja uurisin seda. Ikka ei saanud end mittekuidagi paika. Nüüd juba tundsin kolmnurgakoha ära, kuid polnud õrna aimugi, kus hetkel võisin olla. Nii ma siis tiirutasin. Olin tegelikult suhteliselt rahulik, lihtsalt kurb, et minutid niimoodi jooksid. Ja siis ma ärkasin trammi möödumise peale üles. Nii ma ei saanudki end paika ja esimest kätte .... huuh, õnneks see oli kõigest uni. Täna läheb kindlasti paremini.

Hoidke meil silma peal: http://jwoc2012.sk/ . ;)

No comments:

Post a Comment